Yogurt Consumption Linked To Lower Blood Pressure

Several studies have shown links between lower blood pressure and certain foods, including kiwi, chocolate and even purple potatoes. Now you can add sesame/rice bran oil and yogurt to that list. Two new studies have found that these new foods, when added to your diet, may lower blood pressure and boost heart health.
In the first study, involving 300 people with high blood pressure, researchers showed that a sesame and rice bran oil blend reduced blood pressure in conjunction with a common medication. While the blend used in the study, called Vivo, is not yet commercially available, each type is available commercially on their own.
Rachel Johnson, PhD, RD, a Bickford Green and Gold professor of nutrition at the University of Vermont in Burlington, and an American Heart Association (AHA) spokeswoman, noted that similar results may possibly be found in other heart-healthy fats–including olive oil, avocado, nut butters, fatty fish and flaxseed.
In the second study, researchers, led by Huifen Wang, PhD, of Tufts University in Boston, looked at the diets of some 2,000 volunteers and found that those who regularly consumed a small amount of yogurt were less likely to develop high blood pressure. Specifically, those who took two percent of their calories from yogurt were 31 percent less likely to develop HBP over a 15-year period, than those who did not have the yogurt in their diet.
Comments are currently closed.
About blood pressure